Thursday, February 17, 2011

Perempuan Suka Emo


Apa perasaan kalian bila baca tajuk ni? Pasti ada lelaki yang mula rasa ''haaa..betul sangat tu!'' yang perempuan pula? Aku tidak tahu pendapat perempuan di luar sana :PP Aku perempuan jadi pendapat aku bila ada kenyataan seperti ini keluar, pada mulanya aku rasa macam tidak berapa setuju dan aku cuba menafikan dengan mengatakan itu adalah sikap semula jadi perempuan yang cuba berfikir secara dalam dan teliti setiap perkara yang terjadi.Akhirnya akur, perempuan memang selalu emo! haha~

Jadi aku cuma ingin berkongsi dengan kalian mengapa perempuan suka emo atau sentap menyentap ni..

Perempuan mempunyai ingin selalu dihargai dan diberi perhatian. Tambahan lagi nak-nak dari orang tersayang maka kalau boleh setiap apa yang dilakukan ingin mendapat tumpuan dan reaksi. Selalunya perempuan takkan cakap mengenai sesuatu secara jelas lagi nyata tetapi akan memberikan hint tertentu.
Haaa..hint nie la selalu lelaki clueless maka mulalah nak sentap..peringkat seterusnya emo~ layan perasaan~

Kaum hawa juga mudah tersentuh setiap kali ada sesuatu yang mengharukan berlaku. Sebagai contoh kalau menonton rancangan hindustan, korea atau cerekarama di televisyen di mana watak hero yang berkorban demi awek tercinta atau drama menyayat hati kematian demi kematian maka mulalah butir-butir kaca dari mata nak meleleh.. terbaik cerita titanic berapa kali jack dawson lemas pun banyak tu la jugak perempuan tersentuh walaupun cerita titanic dah berpuluh kali ulang..haha.

Lagu.. apabila hati dah mula bicara duka sendiri.. layanlah lagu yang lirik yang ada kena mengena dengan diri.. lagu itu diulang, ulang sebelum tidur pasti mp3 menjadi sahabat rapat memujuk rasa pilu hati..

Walaupun ayat ''Perempuan mempunyai 9 nafsu dan 1 akal''selalu disebut-sebut.. tapi tidak bermaksud perempuan kena selalu emo, tidak sama sekali. Jadi sebenarnya janganlah selalu pandang benda yang menimpa itu dengan rasa dari hati sebaliknya gunakan akal.




firman Allah dalam surah At-Tinn, ayat 4 Sesungguhnya kami telah jadikan manusia itu dengan sebaik-baik kejadian”


Nangis sikit-sikit sudah k..jangan lah sampai berminggu..hehe!
jadi tiada istilah 9 nafsu 1 akal..manusia dikurniakan akal maka fikirlah betul-betul buat keputusan yang adil dan rujuk lah sumber yang sahih sekira terdapat keraguan jangan segera membuat kesimpulan tanpa sebarang usul periksa. Jika ada rasa yang terbuku dalam hati luahkan jangan biar ia tersimpan yang akhir memakan diri sendiri. Nangis sepuas hatimu andai kata itu dapat melegakan segala beban janganlah letak segala rasa seolah bola dunia di atas kepalamu.. Kamu berhak untuk bersedih tetapi janganlah bersedih terlalu lama sehingga segala kerja terganggu, tumpuan hilang entah ke mana.

Entri ni aku tujukan kepada diri aku sendiri dan juga perempuan-perempuan di luar sana marilah kita bangkit setelah jatuh tergolek!  

We enjoy warmth because we have been cold. We appreciate light because we have been in darkness.By the same token, we can experience joy because we have known sadness.

2 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...