Friday, September 2, 2011

Dalam tidurmu..


Ketika aku menaip entri.. kamu begitu lena dibuai mimpi.. seharian menangis mengenang nasib berada di alam baru.. alam baru yang di mana kamu temui erti ketenangan sebenar.. aku akui bukan senang terlalu banyak dugaan.. bukan satu perkara mudah untuk di terima oleh keluarga.. Namun semangat untuk terus menegakkan  ajaran yang sebenar dan ingin terus berada di jalan yang lurus terus kamu perjuangkan..

Riang tawa kamu apabila kita mula berkongsi pendapat bersama menyelongkar ilmu yang selama ini aku tinggal.. yang selama ini tidak kau temui... kita tidak banyak beza menurut kamu walau hakikat dulu kita bukan bersaudara.. ruginya aku selama ini tinggalkan apa yang dinamakan petunjuk.. sedangkan kamu kini umpama bayi yang baru dilahirkan, tidak punya dosa lebih petah mengutarakan hujah..MALU.. jujur aku malu dengan kamu.. namun, kagum lebih mengatasi malu yang ku rasakan..Subhanaallah..

Kini aku merenung wajah kamu yang enak yang dibuai mimpi.. dalam tidurmu.. aku bisikkan doa.. Moga kamu terus kuat menghadapi dugaan mendatang, tidak akan goyah iman mu walau dipaksa, mahupun dimaki.. persahabatan kita kekal di dunia dan akhirat.. Amin.

3.00 A.M

2 comments:

  1. xdela.. aku yg sepatutnye belajar dgn pendebat terbaik kolej.. congratz weyh ! :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...