Friday, March 1, 2013

Pokok yang mampu..untuk mama hey !


Mama sayang pokok nie :)


 “Dear March please be nice to me” ok banjir TL and fb dengan alah benda nie. Dah jadi trend pulak, seolah bila start 1 hari bulan korang kena update status macam tu.. booo ! Macam bulan March tu boleh tolong korang kan ? Help yourself lah.



Well if it so, I guess March doesn’t really nice to me.. seriously do I have to blame the problem that I had to March ? ( Duhhh..It just another month on a calendar….! ) I always have myself to blame and I’m telling you this is much more realistic and mature.

On the first day of March, my mom cried. BECAUSE-OF-ME. What I have done ? My mom said it was not my fault..hahaha so ironic. Obviously it was my fault. :/ screw me !

I’m going back to UiTM tomorrow my sem break is over and a lot of things coming for this second semester. My beloved mom is totally worried about me. Okay it might sound to exaggerate if my mom cried just because of I’m going back to university. It doesn’t sound right isn’t it ? Of course no.. there is a reason why she cried so badly. Can’t tell. Damn !

[Semenjak dua menjak nie tak tahu kenapa aku rasa nak update blog pakai bahasa omputeh entah apa hal.. ] selalu nya kalau aku speaking nie terus di cop "budak key el leh tuuuu !" come on aku budak Ipoh arh!

Dah tak tahu nak bebel dengan siapa kan.. so membebel dengan blog je lah.. luahkan perasaan di sini.

Entri kali khas tentang mama. Dia sangat special dalam hidup aku. Melihat dia menangis bukanlah sesuatu perkara yang menggembirakan. Aku rasa hati aku nie macam kena hiris je tengok mata dia merah.. dah la mak aku putih dari aku. Bila nangis bukan setakat hidung tapi telinga pun naik merah.

Betapa risaunya aku nak balik uitm tengok mama macam tu.. macam mana kalau aku kat sana nanti, dia dekat rumah ok ke ? tinggal berdua dengan ayah aku. Mesti dia sunyi. Sebab aku seorang anak yang suka menyanyi depan mak aku (confident sangat tinggi bila nyanyi depan dia..dengan dia je lahh..hehe) , melompat sana sini dan peluk dia selalu.

Teringin nak tangkap beberapa gambar bersama. Mana tahu malam tidur malam tak lena boleh lah aku tengok muka dia untuk hilangkan rindu. Tapi katanya “eh kalau dah tua tak payah buat gaya orang muda tangkap gambar sana sini” ok respect mama. Nasib baik ada gambar dengan dia yg beberapa tahun dulu. Dan mungkin aku tak perlukan gambar pun sebab wajah dia dah selalu berputar dalam kepala aku macam video yang di replay..replay..

Pokok bunga lah tempat mama untuk meluahkan rasa.. setiap kali balik dari pejabat. Dia akan letakkan handbag, dan terus belai pokok2 dia, kasi siram itu pokok lah. Dia dapat kepuasan bila tengok pokok yang di tanam tumbuh dengan subur.. seronok tengok dia happy. Sangat !

Jadi aku harap pokok nie semua sentiasa segar.. tumbuh dengan hijaunya, jika semua pokok nie segar seolah mencerminkan suasana hati mak aku. Dan jika semua pokok layu..sure mama akan sedih..

Aku luangkan masa berjalan2 sekitar rumah hari nie..  what the hal ?? dah lama ko balik Diba! baru hari nie nak jalan sekitar rumah?? Asyik duduk terperuk dalam bilik dan keluar  lepak sana sini.

Salah aku. Tak reti nak appreciate art mak aku menerusi tumbuh-tumbuhan. So pokok2 sekalian saya belai anda hari nie.. Mohon tumbuh dengan sihat.. happy kan hati mama saya sementara saya sambung belajar nie.

Dulu mama suka orkid.. tapi orkid nie agak cerewet nak jaga, tak boleh terlalu panas. Kena ada kawasan redup khas untuk tanam orkid.. mama tak ada masa sangat, dia kerja kan. So dia tumpukan minat dia pada bunga kertas. Bougainvillea !

Mereka si bunga2 sangat cun ! Moga Allah tenangkan hati mama, berikan kesihatan yang baik.. dan bahagia selalu. Amin Ya Rabb.


niceee.. RED.

okayy aku tak pernah sedar yang pokok cili nie wujud sebenar dekat rumah aku.

kertas.. ohh bunga kertas.. :)

dulu masa zaman sekolah menengah suka lepak sini dgn member.

putih suci warna mu.. terus memutih ya..terus menghijau juga ya daun !

this is my favourite ! saiz dua belah tapak tangan.. gebu seyh !!

pokok nie pagi dia bukak..petang dia tutup.. memang rutin nya begitu.

nice purple !

purple memang cantik kan...



Ini paling rare. Haha serius besar giler pokok kari nie.. kalau jiran2 nak anytime jee.. aku ku petik2 kan .. lulz xD


Jaga ibu ku Ya Allah sesungguhnya kekuatan itu datang dari-Mu maka kuatkan lah dia, berikan lah ketenangan hati pada dia. Kuatkan semangatnya.. semoga di panjangkan usia untuk terus bersamanya. Amin.

Mama..sayang mama sangat !







No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...