Sunday, March 11, 2012

Aku cemburu. Memang cemburu.

Assalamualaikum...

Jika nak digapai cita-cita aku itu terlalu tinggi.. tapi tak mustahil untuk dicapai dengan izin-Nya inshaallah. 1 hari nanti.

Aku cemburu. Bila ada di dada sahabat-sahabatku tersemat 30 juzuk Al-Quran.. sedangkan aku, masih meragui tajwid ketika membaca kitab terunggul. Ada dua impian yang aku tanam..pertama, Aku ingin bermimpi bertemu Rasullah.. kedua, ingin sekali semadikan 30 juzuk Al-Quran didada..

Diri  ini terlalu hina untuk aku capai cita-cita yang pertama.. Namun, tidak sekali akan aku padam hasrat itu..
Jika dilihat rakan-rakanku bagaimana mereka menjaga akhlak sangat aku kagumi..membuatkan diri ini sentiasa tertunduk malu.

Biar aku kongsikan sedikit pengalaman ketika aku bersama mereka yang aku kasihi..

Jika aku perhatikan, ketika keluar kuliah berselisihan dengan sekumpulan lelaki pasti mereka menundukkan pandangan.. tidak sesekali menoleh wajah-wajah pelajar lelaki.. mereka nampak, tapi hanya kasut.. Tiada istilah 'usha-usha je'... Manakala aku? Bila terdetik dalam hati ''ishhh..hot nye...'' duhai diri, AHHH...aku gagal lagi!.. istifar kembali..

Jika aku minta pendapat, mereka mulakan.. ''bagi pendapat saya yg daif nie.......'' mereka tak lupa untuk gunakan perkataan daif.. sesungguhnya, aku kagumi semakin banyak ilmu, semakin mereka tawaduk..

Mereka bertudung labuh.. kemas berjubah walau kemana.. walau seribu macam cerita yang keluar tentang tudung labuh, mereka tetap kuat.. bahkan lebih kuat..

''Tudung labuh tak semestinya baik..ada yang nak tutup perut mengandung...''

''Tudung labuh pun ada yang couple...''

Tak kisah dilabel apa namun niat baik mereka diragui.. namun tudung itu masih dipakai.. kerana apa? Kerana mereka nak tunjuk pada Allah bukan manusia.

Siapa kata mereka tiada perasaan? Single itu tanda nya tiada perasaan pada lelaki kah? kalau phone jarang sekali bunyi mesej...? tandanya tidak ada yang minat ke?

Betapa mereka ini menahan diri... kerana mereka mahu bawa orang disayangi ke syurga.. cuba beri tahu aku, macam mana orang bercouple..boleh bercouple tanpa sebarang dosa?

kerana pandang dengan nafsu syahwat..DOSA~ ya..walau pandang je...

bergayut, bersembang perkara yang melaghakan..ketawa manja, bincang masa depan yang tak pasti.. DOSA~

pegang tangan, peluk lagilah DOSA~

jadi kalau ada yang bercouple tanpa melakukan dosa.. cuba kongsi bagaimana caranya?

Dengan entri aku secara tak lansung menjawab beberapa soalan yang selalu hairan phone aku jarang sangat ada bunyi mesej..yang ada classmate tanye homework ape?

Buat sahabat-sabahatku..betapa aku sayang kalian..moga Allah berkati di setiap langkah.. terima kasih kerana banyak bersabar melayan kerenah aku yang suka bertanya itu ini.

Semoga 1 hari dapat juga semai 30 juzuk di dada..Amin~ semoga Allah S.W.T permudahkan.



P/S: cemburu tanda sayang. Yeke sayang? Kalau sayang tahanlah diri daripada menambah dosa org disayangi.

''Kalau sayang kata lautan api sanggup aku redah''.. Ayat tak best tuuu.... cakap macam nie ''Kalau sayang lautan api neraka sanggup aku tolong tarik kau keluar...''

''Dan tinggalkanlah dosa yang terlihat ataupun yang tersembunyi. Sungguh, orang-orang yang mengerjakan (perbuatan) dosa kelak akan diberi balasan sesuai dengan apa yang mereka kerjakan (Al-An'aam 6: 120)












6 comments:

  1. Salam.

    Cemburu jugak. malu bila lihat diri sendiri.

    ReplyDelete
  2. insyaALLAH . fy sahut cabaran uh

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama2 kita sahut..inshaallah mudah-mudahan <3

      Delete
  3. wa salam.. ya kita ada persamaan rupanya.. moga2 kita cemburu kita membawa ke arah keredhaan-Nya.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...